Lè rézon d'Abran Dautâi
Tsatalan dè Tsavana su Maoudon.
À totè tsouzè sa sézon
et son tein.
Lâi a on tein dè venî âo mondo et on tein
d'ein saillî.
On tein dè sènâ et on tein de recoulyî.
On tein dè fére à maudre et on tein dè
fére âo for.
On tein dè cassâ lè coquiè et on tein
dè fére l'oulyo.
On tein dè plyorâ et on tein dè recafâ.
On tein d'ître dè bouna et on tein d'ître grindjo.
On tein dè sè caisî et on tein dè dèvesâ.
On tein dè sè fére à sagnî et
on tein dè sè maidjî.
On tein dè lière l'ermana et on tein dè lière
la Biblya.
On tein d'allâ âo prîdzo et on tein d'alâ
âi vouguè.
On tein dè travaillî et on tein dè sè
reposâ.
On tein dè caudre et on tein dè dècaudre.
On tein dè s'anmâ et on tein dè sè degognî.
On tein dè guerra et on tein dè pé.
On tein dè cein et on tein dè çosse.
Lo 11 dè fèvrâi 1719.
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Les raisons d'Abran Dutoit
Châtelain de Chavannes sur Moudon
À toutes choses sa saison et son temps.
Il y a un temps de venir au monde et un temps d'en sortir.
Un temps de semer et un temps de récolter.
Un temps de faire moudre et un temps de faire au four.
Un temps de casser les noix et un temps de faire l'huile.
Un temps de pleurer et un temps d'éclater de rire.
Un temps de d'être de bonne (humeur) et un temps d'être
grognon.
Un temps de se taire et un temps de parler.
Un temps de se faire saigner et un temps de se soigner.
Un temps de lire l'almanach et un temps de lire la Bible.
Un temps d'aller au prêche et un temps d'aller aux fêtes.
Un temps de travailler et un temps de se reposer.
Un temps de coudre et un temps de découdre.
Un temps de s'aimer et un temps de se dédaigner.
Un temps de guerre et un temps de paix.
Un temps de ceci et un temps de cela.
Le 17 février 1719
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